Is a HomePage: bool(false)
Current page-id: 416
Home page-id: 641

Should be HomePage: bool(false)

Current LangCode: nl

is a MiniSite: bool(false)

Should Load Subnav: bool(true)

Has Sidebar: bool(false)

Should Load Sidebar: bool(false)

Has bottomMenu: bool(false)


Op zoek naar inspiratie?
Smullen maar!

Nu spreken we dezelfde taal!

Waar neemt iedere volwassene zijn toekomst in eigen handen? Waar verwerft hij zelfbewust kennis en vaardigheden? Bij Crescendo CVO natuurlijk. En bij welke van de acht campussen hij ook aanklopt, de aanpak blijft dezelfde: ‘Leer en beleef’. Dat motto vat trouwens ook de leerervaring van het communicatieteam bij de Schrijfdokter samen.

casestudy-crescendocvo

Aan het woord is Marianne Verwimp, adjunct-directeur Kwaliteitsontwikkeling en Communicatie: “Bedrijfscommunicatie start al te vaak vanuit de insteek ‘Wat willen wij graag vertellen?’ in plaats van ‘Wat willen onze lezers lezen? Hoe komt onze communicatie hij hen binnen?’. Ik hamer er dan ook op om niet in die val te trappen. Vraag maar aan het communicatieteam van Crescendo CVO! (lacht)

De lezer als spil in de communicatie van uw organisatie dus?

“Inderdaad: wanneer je schrijft, nóg bewuster vertrekken vanuit de klant. Nu, om niet altijd dezelfde klok te laten luiden, zocht ik de hulp van een tekstprofessional. Zijn opdracht? De basisprincipes bij het waarnemen en decoderen van communicatie overtuigend illustreren. Principes zoals: de lezer die eigenlijk niet wil lezen, zijn korte aandachtsboog en zijn selectieve maar voorspelbare oogbewegingen.”

Waarom sprak u Schrijfdokter Wim hiervoor aan?

Marianne: “Ik lees al jaren met plezier de nieuwsbrief van Schrijf.be, al van toen ik marketingresearcher en communicatiemanager van een directmarketingbedrijf was. Die maandelijkse schrijftip is een toonbeeld van helder en overtuigend schrijven. En het moet gezegd: Schrijf.be-zaakvoerder Wim stelde niet teleur.

Onze zeven communicatieteamleden spitsten tijdens de schrijftraining de oren en hun reacties waren navenant: ‘We kregen alle principes mooi op een rij, heel verhelderend.’ En ook: ‘Nu spreken we dezelfde taal!’, doelend op de Schrijfdokter-testjes die ze nu samen hanteren.

Hoe pakt Wim zo’n schrijftraining aan?

“Met een mooi evenwicht tussen inductief en deductief aanleren. Hij leest ook de lichaamstaal van zijn trainees, waardoor hij een goed contact heeft en zij zich betrokken voelen. Wil iemand de essentie van wervend schrijven op een toegankelijke en overtuigende manier gepresenteerd krijgen? Dan raad ik de Schrijfdokter aan. Onze overtuigingskracht ging alvast crescendo!”

 

logo crescendo breed